Procesy zarządzania jakością

bovespa-1110816__340Zarządzanie jakością jest wtedy, gdy kierownictwo w swoim zarządzaniu uwzględnia perspektywę finansów przedsiębiorstwa (oczekiwania zarządzających), oczekiwania klientów, procesów realizowanych w firmie, zastosowanych zasobów (ludzkich i materialnych) oraz infrastrukturę i jakość zastosowanych rozwiązań informatycznych. Wokół tych pięciu elementów buduje się system zarządzania jakością.  Korzyści, jakie wynikają z zarządzania jakością można podzielić na trzy obszary:  1. Korzyści dla kierownictwa:  – wsparcie dla planowania wydatków (możliwość przewidzenia), zmian organizacyjnych, restrukturyzacyjnych,  – łatwość we wdrożeniu i potwierdzeniu określonego standardu świadczonych usług,   – wzrost wiarygodności firmy dla inwestora, Klienta,  – usprawnienie obiegu informacji w firmie,  – ustanowienie jednolitych zasad funkcjonowania wewnątrz firmy.  2. Korzyści dla otoczenia:  – rzetelne udowodnienie ponoszonych wydatków, wzrost wiarygodności dla społeczności lokalnej i właściciela,  – możliwość współpracy i wymiany doświadczeń z zakresu sprawnego zarządzania z podobnymi jednostkami (benchmarking),  – wzmocnienie budowania wizerunku firmy profesjonalnej i przyjaznej dla klienta,  – podniesienie atrakcyjności dla potencjalnych inwestorów.  3. Korzyści dla pracownika:  – określony standard postępowania,  – jednoznacznie przydzielone odpowiedzialności i uprawnienia,  – uświadomienie pracownikom ich miejsca w całej pracy organizacji,  – klarowne określenie niezbędnych zasobów do wykonania pracy oraz jasne zdefiniowanie oczekiwanych efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *